czwartek, Wrzesień 19, 2024
Strona 82

Skomplikowana nauka jazdy samochodem

0
skomplikowana nauka jazdy samochodem
fot. pexels.com

Nauka jazdy samochodem może przerażać wiele osób. Nie ma się co dziwić! Kto nigdy nie prowadził auta i nie wie jak ma się zachowywać za kółkiem może być przerażony. Na całe szczęście z pomocą przychodzą szkoły nauki jazdy, w których wszystkiego się dowiemy!

Zobacz też: http://radiobc.pl/skomplikowana-obsluga-samochodu/

Teoria a praktyka

Chcąc rozpocząć naukę jazdy samochodem musimy zapisać się na kurs do szkoły, w której nauczą nas całej teorii. Po nauce teorii przystępujemy do egzaminu teoretycznego, a jego zdanie umożliwia nam rozpoczęcie kursu nauki jazdy samochodem.

Oczywiście musisz również udać się jeszcze do lekarza, który zatwierdzi twoją zdolność do prowadzenia samochodu. To wszystko to uwarunkowania, które musisz spełnić, aby nie stanowić zagrożenie na drodze dla innych jej użytkowników.

Jeśli nie czujesz się pewnie po zaliczeniu teorii i otrzymaniu zgody od lekarza na rozpoczęcie nauki jazdy samochodem, nie martw się. Każdy świeży kursant ma pewne obawy przed wejściem do samochodu, ale będzie z tobą instruktor, który we wszystkim ci pomoże!

Jazda samochodem

Pierwsze jazdy samochodem mogą nie być dla ciebie przyjemne i możesz się stresować, ale pamiętaj, że to skomplikowane tylko na początku, w miarę nauki będziesz już coraz więcej wiedzieć! Pamiętaj, aby zawsze być skupionym i słuchać uwag instruktora, który chce cię nauczyć wszystkiego jak najlepiej.

Oczywiście nie każdy jest urodzonym kierowcą i jeśli potrzebujesz dodatkowych godzin jazdy, nic nie stoi na przeszkodzie, możesz wykupić sobie pakiet dodatkowych jazd doszkalających zanim przystąpisz do egzaminu.

W obsłudze samochodu najważniejsze jest wyczucie danego pojazdu oraz opanowanie skrzyni biegów oraz sprzęgła, gazu i hamulca. Jeśli z tym sobie radzisz, to pozostaje już tylko patrzeć na znaki, uważać na innych kierowców i stosować zasadą ograniczonego zaufania. Z pewnością sobie poradzisz! Nauka jazdy to nic trudnego, zobacz ilu kierowców porusza się po drogach! Oni wszyscy też to przechodzili.

Przeczytaj też: http://www.magazynstyle.pl/meble-znalezc-sie-jadalni/

Car fleet management, czyli podstawowe narzędzie dla przedsiębiorców

0
Car fleet management

Własny biznes to bez wątpienia ogromne wyzwanie i jednocześnie marzenie ludzi ambitnych, którzy są w stanie podjąć ryzyko. Trzeba przyznać, że prowadzenie interesów do najprostszych nie należy, lecz jeśli jesteś osobą, która może pochwalić się dużymi umiejętnościami, rezultaty bez wątpienia będą naprawdę zaskakujące pod względem profitów. Ciężko jest jednoznacznie określić, do jakiego poziomu jesteś w stanie dojść w danym czasie, ponieważ limity nie istnieją, a jeśli wstrzelić się w rynek, nawet w ciągu kilku tygodni możesz stać się najpopularniejszym biznesmenem w branży.

Potrzebujesz jednak wydajnych i innowacyjnych narzędzi, które dostępne są za sprawą technologii. Car fleet management to doskonały przykład systemu, który pozwala na poprawę kwestii logistycznych – niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności. Jak wykorzystać to narzędzie? Sprawdź i poznaj dostępne możliwości już dziś.

Technologia sprzymierzeńcem przedsiębiorcy

Żeby mówić o wydajnym car fleet management, w pierwszej kolejności należy zastanowić się nad indywidualnymi potrzebami. Jeśli dysponujesz jednym pojazdem lub dwoma, zarządzanie flotą nie powinno być skomplikowane i pracochłonne. W przypadku pięciu samochodów robi się już nieco ciężej, ponieważ każdą maszynę należy nadzorować i sprawdzać ile pokonała w danym miesiącu kilometrów. Trzeba przyznać, że nie jest to proste zadanie, biorąc pod uwagę brak jakichkolwiek narzędzi monitorujących.

Car fleet management oferuje dostęp do wielu danych, dzięki którym przeprowadzenie kontroli i weryfikacji stanu będzie o wiele prostsze. Jak działa taki system? Wszystko zależy od oprogramowania i aplikacji, które będą wykorzystywane. W dalszej części materiału poznasz dostępne możliwości.

Wsparcia oprogramowania i minimalizacja obowiązków

Montując czujniki paliwa, spalin, moduł GPS i GSM, a do tego wszystkie niezbędne komponenty monitorujące prędkość i pozostałe istotne parametry, można zebrać dokładne dane na temat eksploatacji poszczególnych maszyn. Car fleet management kojarzy się z wykorzystaniem w pojazdach osobowych, lecz z powodzeniem może być montowany również i użytkowany również w maszynach budowlanych, tirach itp.

Zaawansowane oprogramowanie jest w stanie efektywnie i wydajnie przeanalizować zmiany na podstawie informacji i porównać je z pozostałymi miesiącami. Zadaniem pracowników jest jedynie weryfikacja otrzymanych raportów, czy wszystko zgadza się z planem. W ten sposób o wiele szybciej sprawdzisz rzetelność i możliwości swoich specjalistów oraz zaplanujesz kolejne miesiące realizacji zadań.

Wszystko co musisz wiedzieć o poduszkach powietrznych

0
poduszki powietrzne

Poduszki powietrzne jest to rodzaj wyposażania samochodu, które jest w nim i nie skupia naszej większej ciekawości.  Okazuje się jednak, że tez pozoru często elementy wyposażenia są niezwykle istotne dla naszego bezpieczeństwa. Przy zakupie samochodu, w każdym wypadku zwracajmy uwagę, ile poduszek powietrznych dane auto posiada. Jak sprawdzić obecność poduszek powietrznych w samochodzie używanym? Do czego potrafią posunąć się handlarze samochodów, żeby zataić fakt niesprawnej lub zdemontowanej poduszki powietrznej? 

Jak działa i z czego jest wykonana poduszka powietrzna?

System ten składa się z trzech elementów. Dokładniej z układu aktywującego, generatora gazu i elastycznego pojemnika czyli, właściwej poduszki wykonanej z tkaniny nylonowo-bawełnianej lub poliamidowej impregnowanej kauczukiem neoprenowym.  Dziesięć milisekund to czas od zdarzenia drogowego, w którym mikroprocesorowy system aktywuje i przesyła sygnał do generatora gazu, który następnie zaczyna proces napełniania poduszki.  Zaledwie po czterdziestu milisekundach od wypadku poduszka jest już pełna i gotowa amortyzować rozpędzone ciało kierowcy.

Przeczytaj też: http://www.auto-speed.com.pl/jak-prawidlowo-holowac-auto/

 Co po „wystrzale” poduszki?

Wiemy już jak działa proces wystrzału poduszki, ale co po tym?  Ile kosztuje wymiana tych podzespołów? Okazuje się, że profesjonalna wymiana nie należy do lekkich obciążeń naszego portfela.  Zadanem mechanika jest wymiana  worka z generatorem gazu,  lub regeneracja wszystkich zniszczonych podczas wybuchu elementów deski rozdzielczej. Osoba naprawiająca musi również wymienić pasy bezpieczeństwa wraz z napinaczami.  Należy pamiętać też o wymianie sterownika, a czasem całej wiązki zasilającej airbag. W niektórych warsztatach publicznych koszt wymiany czołowych poduszek może sięgać 20 do 30 tysięcy złotych. W prywatnych warsztatach podobną naprawę mechanik wyceni na kilka tysięcy złotych.

Jak działają oszuści? 

Oszuści wstawiając atrapy o odpowiedniej wartości, oszukują układ, dzięki czemu nawet komputer diagnostyczny nie zweryfikuje jej obecność. Aby właściwie zweryfikować ten problem jedynym rozwiązaniem jest rozebranie deski rozdzielczej i fizyczna weryfikacja systemu. I tu niestety znów pojawia się problem, ponieważ nie jest to zabieg tani.  Właściciel warsztatu wyznał, że klienci decydują się na niego bardzo rzadko, z powodu jego kosztu. W tym wypadku jedyną sensowną weryfikacją jest ocena bezwypadkowości samochodu. Wówczas oceniany jest ogólny stan samochodu, po którym można stwierdzić, czy samochodu uległ wypadkowi i czy ma działające poduszki powietrzne.

Miej się na baczności

Według większości ekspertów poduszki powietrzne nie posiadają dokładnego okresu przydatności,  nawet te najstarsze powinny skutecznie chronić nas w razie kolizji. Podczas gdy decydujemy się na zakup samochodu używanego warto, oprócz oceny jego bezwypadkowości, przeprowadzić komputerową diagnostykę, aby dodatkowo upewnić się czy nie zostaniemy oszukani. 

Źródło: https://przyspieszenie.pl/

Polerowanie maszynowe lakieru – kompendium wiedzy

0
Polerowanie maszynowe lakieru

W przypadku polerowania ręcznego lakieru używa się specjalnych mleczek, które mają za zadanie nadać połysk lakierowi, natomiast nie usuwają rys. Jeśli chce się pozbyć defektów na lakierze konieczne jest polerowanie maszynowe z użyciem odpowiedniej pasty polerskiej. W dzisiejszym poradniku przedstawimy kompendium wiedzy na temat polerowania maszynowego. Czy można wykonać je samodzielnie?

Dobór polerki, czyli urządzenia do polerowania

Decydując się na polerowanie lakieru na wybranym elemencie karoserii mamy do wyboru dwa urządzenia. Maszynowe polerowanie może odbywać się przy użyciu polerki obrotowej lub mimośrodowej. Ta pierwsza wykonuje ruchy koliste, a druga po orbitach. Pierwsza z nich uważana jest za bardziej agresywną, ale jednocześnie taką, którą pracę związaną z polerowaniem lakieru można wykonać szybciej. Polerka orbitalna jest lepszym wyborem dla początkujących, gdyż trudniej nią zniszczyć lakier. Trzeba pamiętać bowiem, że poleruje się jedynie pierwszą warstwę lakieru czyli bezbarwną. Najczęściej powłoka lakiernicza składa się z warstwy, podkładu, koloru i lakieru bezbarwnego. Jedynie ten ostatni podlega obróbce przy użyciu polerki.

Dobór odpowiedniego pada i pasty polerskiej ma znaczenie

Dobór polerkiKiedy już wybierzesz odpowiednie urządzenie musisz dobrać do niego właściwego pada i pastę polerską. Jeśli chodzi o pady, to mają one różną średnicę i ścieralność. Można wybierać te gąbczaste albo wełniane. Jednak te drugie mogą być używane jedynie do polerek obrotowych i trzeba pamiętać, że szybko się ścierają. Pady mogą mieć różną średnicę. Jak wiadomo największe stosuje się do dużych elementów, a najmniejsze tam, gdzie praca musi być bardzo precyzyjna. Zarówno pady, jak i pasty polerskie można podzielić na te przeznaczone do wykończenia, polerowania, a także ścierne, gdzie wyróżniamy lekko ścierne, średnio ścierne i mocno ścierne. Zatem wybór jest naprawdę ogromny i przed przystąpieniem do polerowania trzeba dobrać odpowiedni zestaw polerski.

Czynności jakie musisz wykonać przed polerowaniem lakieru

Przed przystąpieniem do polerowania musisz dokładnie umyć i wysuszyć samochód. Zanieczyszczenia, które nie zostaną usunięte przy pomocy zwykłych środków należy usunąć glinką przeznaczoną do tego celu. Po usunięciu zanieczyszczeń, umyciu i osuszeniu samochodu można przystąpić do bezpośredniego przygotowania do polerowania lakieru, usuwania rys, wżerów czy hologramów. Zatem konieczne jest zabezpieczenie elementów plastikowych przed agresywnym działaniem pada z pastą polerską. Szczególnie wrażliwy jest teksturowany plastik. Najczęściej okleja się lusterka, listwy pod drzwiami, a także klamki, zderzaki oraz wszystkie inne elementy wykonane z tworzywa sztucznego. Następną konieczną czynnością jest pomiar grubości lakieru wykonywany elektrycznym miernikiem. Można spotkać się z takimi, które potrafią określić grubość poszczególnych trzech warstw lakieru, jednak są one bardzo drogie. Najczęściej więc używa się tych tradycyjnych, których pomiar wskazuje na całkowitą grubość trzech warstw. Przyjmuje się, że optymalna grubość lakieru przy której można wykonywać polerowanie to od 100 do 200 mikronów. Jeśli wskaźnik pokaże 80 mikronów znaczy to, że warstwa lakieru bezbarwnego jest cieńsza i lepiej zrezygnować z używania mocno ściernych past i padów, aby nie uszkodzić właściwej powłoki lakierniczej, czyli koloru, gdyż w takim przypadku konieczne jest ponowne lakierowanie. Jeśli wartość wynosi poniżej 80 mikronów znaczy to, że w przeszłości używane były agresywne pasty polerskie. Tutaj trzeba bardzo uważać. Najczęściej w takiej sytuacji wybiera się pastę polerską wypełniającą ubytki. Dzięki temu możliwe jest zachowanie i tak już cienkiej warstwy lakieru.

Polerowanie mechaniczne lakieru – o czym jeszcze należy pamiętać?

Polerowanie mechaniczne lakieru

Musisz pamiętać, że niezależnie od pomiaru, zwykle grubość powłoki lakieru bezbarwnego wynosi 50%, w stosunku do pozostałych warstw. Jednak przy bardzo niskim pomiarze może być i tak, że jest ona cieńsza. Dlatego odpowiednia pasta polerska i pad są tak ważne. Istotne znaczenie ma również praca samej polerki, gdyż do dyspozycji masz regulacje prędkości obrotów. Przed rozpoczęciem pracy musisz ocenić z jakimi ubytkami masz do czynienia. Pomoże Ci  w tym lampa oraz jarzeniówki. Ręczna lampa umożliwi zobaczenie płytszych i mniejszych rys, z kolei jarzeniówka uwydatni te głębsze. Polerowanie należy wykonywać stopniowo rozpoczynając od padów wykańczających i takich też past, potem przechodząc stopniowo na polerujące, obserwują efekty. Kiedy nie są zadowalające można zdecydować się na ścierne i tu znów od tych lekkich do mocno ściernych. Trzeba jednak kontrolować grubość powłoki lakierniczej.

Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że czasem polerowanie mechaniczne nie pozwoli usunąć rys i wżerów. Jeśli sięgają one do warstwy koloru lub jeszcze głębiej do podkładu konieczne jest ponowne lakierowanie danego elementu.

Samochody Renault

0
Samochody Renault

Groupe Renault lub po prostu Renault to francuski międzynarodowy producent samochodów. Jego siedziba znajduje się w miejscowości Boulogne-Billancourt we Francji. Firma produkuje samochody osobowe, pojazdy użytkowe, pojazdy elektryczne i samochody luksusowe. Posiada ona swoje pododdziały na całym świecie: w Chile, Portugalii, Indii, Rosji, Turcji, itp.

Renault w przeszłości

Firma Renault została założona jako niewielkie rodzinne przedsiębiorstwo przez trzech braci: Louisa, Marcela i Fernanda Renault.

1989 – Louis Renault zbudował model Voiturette (z francuskiego “mały samochód”). Została założona wtedy firma Les Frères Renault (Renault Brothers).

1914-1918 – Renault odegrał znaczącą rolę w I wojnie światowej. W I bitwie pod Marną 600 paryskich taksówek przewoziło francuskich żołnierzy. Firma zajęła się od tej pory produkcją sprzętu wojskowego.

1945 – firma został znacjonalizowana. Na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu wypuszczony został prototyp nowego modelu Renault 4CV.

1965 – wypuszczony został model Renault 16. W 1966 roku został on nagrodzony tytułem „Europejskiego Samochodu Roku”.

Lata 1970-te – modele Renault 5 i Renault 12 zostały uznane najlepiej sprzedającymi się francuskimi samochodami na całym świecie, a marka zaczęła przebijała się na rynek północnoamerykański. Firma stała się konstruktorem w Formule 1 i zaprezentowała model Renault RS01, pierwszy samochód wyposażony w turbodoładowany silnik. Od tego momentu firma pełniła rolę konstruktora i dostawce silników w Formule 1. Renault wszedł w spółkę z kapitałem mieszanym z Volvo i Peugeot i zajmował się produkcją silników.
Lata 1980-te – po raz pierwszy Renault wygrało wyścig Formuły 1; w Ameryce Północnej do produkcji wszedł model Renault 9 znany jako Alliance, w 1982 roku stał się „Europejskim Samochodem Roku” i pojawił się także w jednym z filmów z Jamesem Bondem; w 1984 roku na Targach Motoryzacyjnych w Brukseli zadebiutował model Renault Espace; wypuszczony został także model Renault 19.

Lata 1990-te – wypuszczony został model Renault Clio, który został uznany „Europejskim Samochodem Roku”, który później stał się najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w latach 1990-tych; model Renault Ligne został uznany „Samochodem Ciężarowym Roku”; model Renault FR1 został uznany „Autobusem Roku”; na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie zadebiutował prototyp Renault Scénic. W 1992 roku na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowany został Renault Twingo, którego na danych targach sprzedano 2 240 egzemplarzy. W 1994 roku do produkcji wszedł model Renault Laguna – duży samochód rodzinny. Druga generacja tego modelu była pierwszym europejskim samochodem wyposażonym w system bezkluczykowego uruchamiania samochodu; w 1997 roku model Renault Scénic został uznany „Europejskim Samochodem Roku”. Producent wykupił 99% udziałów rumuńskiego przedsiębiorstwa Dacia oraz 36,8% udziałów firmy Nissan.

Lata 2000-ne – firma wykupiła przedsiębiorstwo Sumsung Motors; w 2003 roku model Renault Mégane II został uznany „Europejskim Samochodem Roku”, a w 2006 roku danym tytułem został uhonorowany model Renault Clio III; firma Renault wypiła pakiet akcji firmy AvtoVAZ.

Renault obecnie

Obecnie Renault jest ogromną firmą o przychodzie 57 419 milionów euro i sprzedaje na całym świecie 3.88 milionów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych.

W 2018 roku firma sprzedała:

• 416 054 egzemplarzy modelu Clio
• 279 448 egzemplarzy modelu Megane
• 229 929 egzemplarzy modelu Captur
• 194 149 egzemplarzy modelu Logan

W 2019 roku firma wypuściła w Europie model New Clio i New ZOE, w Rosji – model Arkana, w Indii – model Triber oraz w Chinach – model Renault City K-ZE. Niemniej jednak globalny udział firmy stale ulega spadkowi. Części zamienne do samochodów Renault można kupić w sklepie internetowym Czesciauto24.pl.

IAAI – amerykański gigant w transakcjach aukcyjnych na rynku motoryzacyjnym

0
IAAI - amerykański gigant w transakcjach aukcyjnych na rynku motoryzacyjnym

Samochody z USA wciąż są w Polsce bardzo popularne. Zwłaszcza, że wiele ciekawych modeli, których na próżno można szukać w Europe, znajdziemy właśnie tam. Jedną z platform aukcyjnych zajmujących się obrotem samochodami w USA jest IAAI. Co warto wiedzieć na jej temat?

Praktyczne magazynowanie towaru

0
Praktyczne magazynowanie towaru

Magazynowanie towaru jest w wielu firmach codziennością. jednak jeśli jest to proces, który nie jest do końca właściwie zorganizowany, to możemy mieć pewność, że będzie to kwestia bardzo kłopotliwa, która w wielu przypadkach przysporzy tylko problemów.

Drogi szutrowe w Polsce – jak w naszym kraju ich szukać

0
Drogi szutrowe w Polsce - jak w naszym kraju ich szukać

Jazda po szutrowych, równych drogach jest wielką przyjemnością. Jednak znalezienie takich dróg, szczególnie na obcym sobie terenie jest trudne. Dużą pomocą służą tu turystyczne mapy papierowe, gdzie zaznaczono szlaki turystyczne i rowerowe, które zazwyczaj prowadzą po najciekawszych, malowniczych drogach.

Na takich mapach opisano atrakcje turystyczne i punkty widokowe. Ja zawsze zaczynam od wizyty na dobrze zaopatrzonej stacji paliw w głównym mieście obszaru jazdy. Kupuję mapę i siadam do planowania mojej trasy. Kolorowymi markerami zaznaczam ciekawe (z punktu widzenia motocyklisty) miejsca i drogi asfaltowe – posłużą do wykreślenia schematu podróży. Następnie, już innym kolorem zaznaczam drogi szutrowe. To najtrudniejsza część, bo nawet jeśli droga na mapie jest, to w rzeczywistości może okazać się nieprzejezdna. Niektóre nadleśnictwa wydają mapy z zaznaczonymi drogami leśnymi udostępnionymi dla ruchu – to fajna rzecz, bo mam pewność, że przejadę.

Drogi pole łączące “w linii prostej” dwie wsie też zazwyczaj wykorzystywane są do ruchu lokalnego. Zawsze zwracam szczególną uwagę na tory kolejowe i rzeki – motocykl to nie rower, który można przenieść – potrzebujemy użyć przejazdu dla co najmniej traktora, a to czasem oznacza bród. Następna wskazówka to łowiska – dojazdy do nich wykorzystują wędkarze, choć często te drogi prowadzą przez las. Jeśli o lesie mowa, to zasada jest prosta: nie jadę! Wjazd do lasu jest absolutnie zakazany, a motocykliści nie mają dobrej prasy. Lasy Państwowe udostępniły swoje dane w aplikacji m.bdl, gdzie łatwo sprawdzić używając smartfona z lokalizacją jak wygląda nasza “sytuacja”. Ale nie każdy las należy do LP! Są lasy prywatne, serwituty, tereny zalesione, czy porośnięte nieużytki.

Czasem dojazd do pola rolnego prowadzi skrajem lasu – to dla nas cenna informacja. No dobra, mamy na mapie kolorowe linie, punkty, ale co dalej? Ja odpalam na kompie online stronę GPSVisualiser/draw, gdzie mogę przełączać widok mapy (wykorzystuję głównie warstwę z darmową mapą OSM i zdjęcia satelitarne google), oraz rysować linie śladu (track) – jak wcześniej na mapie papierowej. Klikam tak od punktu do punktu, zakręt po zakręcie, łącząc te wszystkie ciekawe miejsca, trasy w zarys mojej wycieczki. Tam, gdzie nie mam pewności co do nawierzchni, sprawdzam na zdjęciu satelitarnym i… wybieram szutrówkę! Jak ślad jest “wyklikany” na kompie ściągam go jako plik .gpx i wgrywam do mojego odbiornika Garmin (używam zamiennie GPSMap 276Cx i Montana), gdzie zainstalowaną mam darmową mapę dla rowerzystów VeloMap. W drogę! Może z https://www.akademiaenduro.pl/pl/podroze ? Jeszcze kilka słów o prędkości: z mojego doświadczenia wynika, że jadąc cały dzień takimi drogami robię średnio 40km/h (z krótkimi postojami), co oznacza, że w 8-9 godzin przejadę ok. 350 km.

Maglownica – najistotniejsza część układu kierowniczego

0
Maglownica – najistotniejsza część układu kierowniczego

Układ kierowniczy to najważniejsza obok silnika część samochodu. Jest ona odpowiedzialna bezpośrednio za możliwość skręcania oraz pośrednio za poziom bezpieczeństwa – precyzja prowadzenia bezpośrednio wpływa na możliwość reakcji kierowcy na pojawiające się zagrożenia.

Budowa układu kierowniczego

Budowa układu kierowniczego mocno ewoluowała na przestrzeni lat, natomiast sama istota działania pozostawała niezmienna przez dziesiątki lat. Aktualnie odchodzi się od użycia „analogowych” drążków i przekładni na rzecz cyfrowych rozwiązań, natomiast era maglownicy długo pozostanie jeszcze wiodącą wśród samochodów na polskich drogach.

Mimo znacznej poprawy jakości większości dróg w Polsce, układ kierowniczy wciąż jest jednym z najbardziej narażonych na uszkodzenia układem w samochodzie. Dziury czy nierówności to natomiast nie jedyne zagrożenia jakie napotyka układ kierowniczy. Również wilgoć, znaczne skoki temperatury i kontakt z solą używaną do odmrażania naszych dróg powodują szybkie zużycie elementów maglownicy i drążków układu kierowniczego.

Układ kierowniczy składa się z kilku elementów:

  1. Kolumna kierownicy – element ruchomy, składający się z dwóch część, we wnętrzu za przeniesienie obrotu odpowiada kierownica, natomiast od strony komory silnika wał łączy się z przekładnią kierowniczą przekazując obrót.
  2. Przekładnia kierownicza – inaczej maglownica, odpowiadająca za przeniesienie skrętu z kolumny kierowniczej na mechanizm zwrotnicy, elementami które wykonują ten zespół czynności jest zębatka umieszczona na przekładni oraz zęby umieszczone na listwie, która przekazuje promień skrętu.
  3. Mechanizm zwrotniczy – zespół elementów łączących koła z przekładnią kierowniczą, za przekazanie skrętu na koła odpowiadają końcówki układu kierowniczego które są połączone z drążkami kierowniczymi. Efektem tego jest przekazanie skrętu na zwrotnice przy kołach i zmiana położenia kół.

Maglownica – czy ta część się nie psuje?

Niestety się psuje. Bardzo często po wielu tysiącach kilometrów okazuje się, że niezbędna jest wymiana takiej maglownicy. Warto wtedy postawić na sprawdzone rozwiązania i wybrać markową maglownicę z Ucando. Bardzo często zastanawiamy się nad wariantami cenowymi poszczególnych maglownic, z czego mogą wynikać różnice w poszczególnych cenach? W większości przypadku technologia jest już znana, wykorzystuje się zębatki i koła zębate, a to zamyka w szczelnej obudowie, zatem ten argument możemy pominąć. Prowizja sklepu – w większości jest ona na podobnym poziomie więc również i ten argument nie jest brany pod uwagę.  Różnica z pewnością wynika z jakości zarówno materiałów jak i samej budowy maglownicy. Technicznie zakup taniego wyrobu na krótki okres może i jest opłacalny, natomiast kiedy dbamy o auto i liczymy się z wydatkami, to wybór może być tylko jeden – markowa maglownica z Ucando – która będzie gwarancją długiej i bezproblemowej eksploatacji.

Klimatyzacja w naszym domu

0
Klimatyzacja w naszym domu

Klimat, w którym znajduje się Polska, stale się ociepla. W lecie mamy do czynienia z rekordowymi upałami, za to zimy przechodzą u nas raczej łagodnie. Rekordowe temperatury w lecie sprawiają, że nie mamy gdzie przed nimi uciec. Z tego względu bardzo często decydujemy się na klimatyzację w domu. Jakie są jej plusy, a jakie minusy?

Pozytywne aspekty posiadania klimatyzacji w domu 

Pierwszy najbardziej oczywistym plusem posiadania klimatyzacji w domostwie jest przede wszystkim odczuwanie chłodu podczas upałów. Możemy ustawić sobie dowolną temperaturę w domu, by móc uciec od tej wysokiej na zewnątrz. Odczuwalna różnica temperatury może pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie, koncentrację i regenerację. Jest to szczególnie ważne dla osób, które pracują w domu; praca zdalna jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się form współpracy. W upale nie jest możliwe komfortowe funkcjonowanie, a co dopiero koncentracja nad projektami. Posiadając klimatyzację w gorący letni okres, możemy także zapewnić sobie spokojny sen; nie ma nic bardziej stresującego i niepozwalającego zasnąć, niż upał we własnej sypialni. 

Większość klimatyzatorów dba też o poziom wilgotności w pomieszczeniu, stąd też mimo zmian temperatur nie jesteśmy narażeni na tak częste choroby układu oddechowego. Jest to także bardzo dobre rozwiązanie w zimie; klimatyzator może także dogrzać i nawilżyć pomieszczenie. Jest to szczególnie ważne, gdy posiadamy dzieci; bardziej skłonne do infekcji dróg oddechowych maluchy mogą odczuć ulgę podczas odpowiedniego nawilżania powietrza. Przy okazji posiadając klimę, częściej możemy spodziewać się wizyt przyjaciół. 

Negatywy domowej klimatyzacji 

Klimatyzacja w domu nadal jest drogą inwestycją – jej cena z montażem może wynieść nawet do 7 tysięcy złotych. Niewielu Polaków jest w stanie sobie na nią pozwolić, ponieważ oprócz osprzętu i montażu, należy także liczyć opłaty związane z eksploatacją urządzenia. Posiadając klimatyzację w domu musimy pamiętać, podobnie jak w przypadku samochodów, aby wymieniać filtry klimatyzacji, co również jest kosztowne. Warto pamiętać także o stałych przeglądach oraz serwisowaniu sprzętu, żeby gwarancja nadal była ważna. Urządzenia nie można montować, ani naprawiać na własną rękę. Montując ją w domu wielorodzinnym, czyli tzw. bloku, należy mieć zgodę zarządcy. 

Jeśli chodzi o kwestie codzienne posiadania klimatyzacji w domu, musimy wiedzieć o tym, że nie możemy często wietrzyć pomieszczeń, ponieważ wtedy dociera do naszego mieszkania ciepłe powietrze. Wtedy to klimatyzacja, próbując nadążyć nad obniżeniem temperatury, pracuje na zwiększonych obrotach, co sprawia, że urządzenie szybciej się eksploatuje. Klimatyzator generuje także hałas, co może być uciążliwe na dłuższą metę, a także pobiera bardzo dużo prądu. Musimy być przygotowani zatem na zwiększone kwoty na rachunkach. Często także ze względu na oszczędności montujemy klimatyzator tylko w jednym pomieszczeniu, przez co różnica temperatur w danych pokojach w domu może być znacząca i wpływać także negatywnie na nasze samopoczucie.