poniedziałek, Wrzesień 16, 2024
Strona 81

Duster, bestseller na rynku wtórnym i pierwotnym

0
Duster, bestseller na rynku wtórnym i pierwotnym

Początek XXI wieku w Europie to ogromne zmiany wśród preferencji klientów. O ile coraz większą popularność marek premium łatwo tłumaczyć zasobnością portfeli, to już powodzenie marek zaliczanych do budżetowych łączy się z prześwaidczeniąem, że auto ma przede wszystkim służyć do jazdy, a nie być wyznacznikiem statusu. Trzeci trend to SUV-y i crossovery, nie tylko z napędem na cztery koła. Sukces rynkowy nowych modeli był związany z połączeniem sprzeczności. Czy dało by się opracować modnego i wytrzymałego SUV-a o atrakcyjnej stylistyce, dostępnego w cenie aut miejskich czy kompaktów bardziej uznanych marek? Oczywiście. Najlepszym przykładem jest Dacia Duster, zaprezentowana po raz pierwszy szerokiej publiczności w 2009 roku.

I generacja

Wykorzystanie prostych w obsłudze jednostek napędowych z gamy Renault oraz sprawdzone rozwiązania układu jezdnego z Dacii Logan to ważne atuty wpływające na funkcjonalność i koszty eksploatacji. Co istotne, Dacia Duster od początku była oferowana w wersji z napędem na obie osie. To był nie tylko podwyższony SUV-a, ale też auto dzielnie sprawdzające się na bezdrożach. Stąd na ten model decydowali się choćby leśnicy czy osoby zajmujące się obsługą parków narodowych. Warto wspomnieć, że za układ napędu na obie osie odpowiadają inżynierowie Nissana, ci sami, którzy pracowali nad legendarnymi modelami Patrol, Terrano czy X-Trail. Z okazji liftingu w 2013 roku zmieniono zarówno detale stylistyczne na zewnątrz, jak również projekt deski rozdzielczej. Cztery poduszki powietrzne w standardzie i układ ESP to kolejne modyfikacje. Jako opcję można było wybrać choćby skórzaną tapicerkę, klimatyzację, tempomat czy nawigację fabryczną.

II odsłona

Nieznacznie zmienione wymiary zewnętrzne, wciąż możliwość wyboru między wersją z napędem na przód lub obie osie i nowa, ale czerpiąca z sukcesu poprzednika stylizacja – tak w skrócie można określić II generację Dustera, oficjalnie zaprezentowaną w 2017 roku. Te wszystkie zmiany oraz dobre i bardzo dobre opinie użytkowników poprzedniej wersji sprawiły, że Duster stał się prawdziwym bestselerem na rynku. Obecność w pierwszej dziesiątce sprzedaży nowych aut w Polsce to nie wszystko. Na uwagę zasługuje przede wszystkim popularność pośród klientów indywidualnych, którzy szukają czegoś więcej niż łatwość serwisu i odporność. Oczywiście Duster wciąż świetnie sprawdzi się jako wół roboczy, o czym świadczy popularność obu generacji na rynku wtórnym, co przekłada się na niską utratę wartości przy łatwej odsprzedaży.

Dacię Duster warto także po gwarancji serwisować w specjalistycznym warsztacie. Wtedy auto odwdzięczy się znikomą awaryjnością i podróż nim będzie jeszcze przyjemniejsza. Pieczątki w książce serwisowej, na których można przeczytać napis Dacia Dyszkiewicz, to także wyższa cena na portalu z używanymi samochodami.

Czy warto kupować tanie używane części samochodowe na szrocie?

0
Czy warto kupować tanie używane części samochodowe na szrocie

Wiele osób uznaje szroty samochodowe za coś na wzór wysypiska śmieci. Setki bezużytecznych aut, które czekają na proces kasacji. Okazuje się jednak, że auto szrot może być także cennym źródłem pozyskania używanych części do samochodu. Co istotne wiele z tych elementów może być w bardzo dobrym stanie. Przeczytaj przygotowany przez nas artykuł, w którym wyjaśniamy jak kupować używane części na szrocie.

Jak znaleźć wartościowe części samochodowe na szrocie?

Na szrocie możesz znaleźć wręcz nieprzebrane ilości części samochodowych. Znajdują się tam rozmaite marki i modele. Dzięki temu masz dużą szansę, że uda ci się wyszukać podzespoły właśnie do Twojego auta. Jeśli jednak liczysz, że na szrocie uda ci się kupić w pełni sprawne auto w atrakcyjnej cenie, to możesz się bardzo rozczarować. Pamiętaj, że do takiego punktu trafiają głównie auta po wypadkach i stłuczkach, a także egzemplarze o dużym stopniu wyeksploatowania. Na szrot oddawane są auta, których utrzymywanie było dla dotychczasowych właścicieli nieopłacalne. Nie licz zatem, że znajdziesz tu idealne auto do jazdy „wokół komina”.

Jeśli jednak jesteś zainteresowany zakupem używanych części samochodowych, to szrot jest idealnym miejscem ich poszukiwania. Tak naprawdę bardzo rzadko zdarza się, że auto jest uszkodzone w takim zakresie, który nie pozwala na odzyskanie żadnych części. Zawsze znajdą się nienaruszone podzespoły, które można ponownie zamontować w innym egzemplarzu tego samego modelu. Co najważniejsze części kupowane na szrocie mają relatywnie niskie ceny. Pomimo tego nierzadko okazuje się, że są one zachowane w bardzo dobrym stanie.

Jakie części samochodowe najlepiej kupować na szrocie?

Musisz wiedzieć, że na szrocie nie będziesz w stanie kupić wszystkich części. Jeśli nawet je tam znajdziesz, to na pewno nie powinieneś montować ich do swojego auta. Dla przykładu kupując fotel, kierownicę czy nawet drzwi jesteś w stanie ocenić stan tych elementów. Jeśli jednak będziesz chciał kupić elementy zawieszenia czy podzespoły z jednostki napędowej, to bardzo trudno ocenić, w jakim stopniu są one wyeksploatowane. Tak naprawdę nie wiesz, jak długo te elementy pracowały w danym aucie i jak bardzo są zużyte. Montaż takich części może stwarzać niebezpieczeństwo dla Ciebie i Twoich pasażerów.

Jak szukać części na szrocie?

Szukanie części do auta nie jest prostym zadaniem. Nawet jeśli uda Ci się znaleźć odpowiedni model auta, to będziesz musiał jeszcze wymontować interesującą Cię część i ocenić jej stan. Dlatego właśnie warto zabrać ze sobą mechanika, który ma wiedzę i doświadczenie w tego typu kwestiach. Pamiętaj, że poszczególne podzespoły w autach wykazują różny stopień zużycia. Doświadczony mechanik będzie w stanie rzetelnie ocenić czy dany element nadaje się do ponownego montażu.

Odwiedzając stronę auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl, możesz też złożyć zapotrzebowanie na określoną część, a specjaliści pracujący na szrocie wyszukają dany element, ocenią jego jakość i wyślą przesyłkę pod wskazany adres. To dużo bardziej bezpieczne rozwiązanie aniżeli samodzielne wyszukiwanie części na szrocie.

Czy warto kupować tanie używane części samochodowe na szrocie? Z pewnością tak! Trzeba jednak przestrzegać kilku ważnych zasad, o których napisaliśmy powyżej. Odwiedzając stronę auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl, możesz zamówić wybrane części do auta w konkurencyjnej cenie. Po wejściu na stronę auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl warto zlecić wyszukanie określonych części specjalistom. Dzięki temu masz pewność, że otrzymasz towar, który spełnia określone standardy jakościowe.

Pady polerskie – jak dobrać?

0
Pady polerskie

Nie ma jak świeżo wypolerowany lakier – błyszczy się, przyciąga wzrok, przywraca karoserii pierwotny wygląd. Brzmi dobrze, prawda? Problem w tym, że na rynku znajdziemy pady polerskie różnego rodzaju. Wybór niewłaściwej może sprawić, że zamiast lustrzanego połysku zobaczymy setki drobnych zarysowań.

Czym są pady polerskie?

Pad polerski (gąbka polerska) to po prostu tarcza, którą zakładamy na maszynę polerską. Zależnie od jej twardości i właściwości możemy uzyskać inny efekt. Bardziej agresywna poradzi sobie z głębokimi rysami i dobrze zmatowi lakier. Miękka jest natomiast idealna do prac wykończeniowych, ale nie tylko.

Gąbki polerskie mogą być montowane do różnych typów maszyn. Te do maszyn typu Dual-Action (orbitalne) mają w środku otwór chłodzący, który odprowadza ciepło.

Rodzaje gąbek polerskich

Profesjonalne pady polerskie dzielimy na trzy podstawowe rodzaje ze względu na ich twardość. Dzięki temu możemy mieć dużą kontrolę nad siłą cięcia.

  • Gąbki miękkie – służą głównie do prac wykończeniowych, wydobywają połysk z lakieru przy pomocy past. Sprawdzają się także do nakładania płynnych wosków.
  • Gąbki o średniej twardości – usuwają średniej wielkości defekty, też dobrze sprawdzają się podczas prac wykończeniowych. Są dość agresywne i wymagają wyczucia.
  • Gąbki twarde – są to najbardziej agresywne gąbki. Usuwają nawet głębokie rysy. Matowią lakier.

Twardość gąbek polerskich można rozróżnić po kolorach (informacja o tym powinna być podana przy każdym produkcie). Szczególną uwagę trzeba też zwrócić na wielkość padu, bo powinien być kompatybilny z maszyną polerską. Jeśli masz problem z doborem, możesz zawsze poradzić się sprzedawcy, zwłaszcza jeśli sklep obsługują auto detailerzy jak np. w Clinic4Car.

Warto też wspomnieć o tym, że pad możemy montować na gwint lub na rzep.

A może futro lub mikrofibra?

Najpopularniejsze gąbki polerskie to te z pianki poliuretanowej, ale na rynku znajdziemy jeszcze pady futra i pady z mikrofibry. Te pierwsze trzeba mieć pod szczególną kontrolą, bo wydają się miękkie, ale to tylko pozory. W przypadku gąbek z pianki im twardszy pad, tym większa moc ścierna. Natomiast jeśli chodzi o futra, jest na odwrót. Tzn. chociaż są miękkie, mają dużą siłę cięcia. Niezbyt dobrze sprawdzają się do prac wykończeniowych, ale polerowanie nimi jest bezpieczniejsze, bo futro lepiej odprowadza ciepło. Nie ma więc ryzyka przypalenia.

Pady polerskie z mikrofibry są nowością. Mają podobne właściwości do futer, ale producenci zapewniają, że praca z nimi jest krótsza. To jednak trudno ocenić, bo wszystko zależy od rodzaju prac i wyczucia. Na początek lepsze są gąbki z pianki.

Warto zdecydować się na opony sezonowe czy wielosezonowe?

0
Warto zdecydować się na opony sezonowe czy wielosezonowe

Każdy, kto posiada samochód, w pewnym momencie zadaje sobie pytanie odnośnie tego jaki rodzaj opon będzie najodpowiedniejszy. Do niedawna zastanowienia wymagał przede wszystkim wybór producenta oraz ceny opon. Od kilku lat dodatkowo zastanawiamy się nad tym, czy kupić opony przeznaczone na konkretny sezon, czy może opony wielosezonowe.

Opony dedykowane na sezon zimowy lub sezon letni

Na rynku motoryzacyjnym od lat występują opony, których powinno się używać w zależności od sezonu. W ofercie sklepów są zatem opony zimowe oraz opony letnie (przeznaczone do użytku na okres od wiosny do jesieni). Podział ten nie jest przypadkowy. Przecież warunki w obu tych sezonach są zdecydowanie odmienne. Odmienny jest zatem również skład i budowa opon.

Zadaniem opon zimowych jest zapewnienie bezpiecznej jazdy po oblodzonej lub zaśnieżonej jezdni. Natomiast opony letnie powinny gwarantować bezawaryjną jazdę po mokrej od deszczu lub odwrotnie – po znacznie wysuszonej powierzchni drogi. Celem stosowania opon sezonowych jest w związku z tym zachowanie jak najlepszej przyczepności w zależności od warunków atmosferycznych.

Stosowanie opon sezonowych jest szczególnie racjonalnym rozwiązaniem, gdy zamieszkujemy w rejonach podgórskich i górskich, gdzie zmiany pór roku są bardzo odczuwalne. Gruba pokrywa śnieżna, liczne wzniesienia i zjazdy wymagają odpowiedniego ogumienia. Ponadto opony sezonowe zdają egzamin w samochodach, które pokonują stosunkowo długie przebiegi. Szacuje się, że jest to powyżej 10 tysięcy kilometrów rocznie.

Opony wielosezonowe

Opony wielosezonowe cieszą się coraz większym zaufaniem i zainteresowaniem właścicieli samochodów osobowych. Jak sama nazwa wskazuje, w odróżnieniu od opon przeznaczonych na konkretny sezon, opony wielosezonowe przeznaczone są do jazdy przez cały rok. Dlatego bywają również nazywane oponami uniwersalnymi.

Za ich stosowaniem przemawia wiele możliwych do uzyskania korzyści. Zasadniczą korzyścią jest brak konieczności co sezonowej wymiany opon. Oszczędzamy zatem dwa razy w roku. Raz, gdy nadchodzi wiosna i trzeba wymienić opony na letnie i drugi, z nadejściem późnej jesieni, gdy nadchodzą zimowe warunki pogodowe. Warto podkreślić, że nie jest to tylko oszczędność pieniędzy, ale również czasu, który musielibyśmy poświęcić na dojazd i skorzystanie z usług wulkanizacyjnych.

Dla niektórych osób zasadniczym bodźcem do zakupu opon wielosezonowych może okazać się kwestia magazynowana. A właściwie jego braku. Koniec z zajmowaniem przez opony miejsca w garażu czy piwnicy.

Warto zwrócić uwagę na to, że w naszej strefie klimatycznej coraz częściej spotykamy się z anomaliami pogodowymi. W związku z tym nawet późną wiosną lub wczesną jesienią możemy spodziewać się śniegu, a w środku zimy nawierzchnia drogi może być mokra lub wysuszona od słońca. W takiej perspektywie opony sezonowe tracą na rzecz opon wielosezonowych. Atutem opon wielosezonowych jest ich wielofunkcyjność.

Stosowanie opon wielosezonowych sprawdza się szczególnie w samochodach przeznaczonych do jazdy w warunkach miejskich. Oczywiście nie wyklucza to możliwości wyjazdów autem poza miasto (na przykład na wakacje nad morze lub w góry). Przed zakupem powinniśmy zastanowić się nad tym w jakich warunkach i jak wiele kilometrów pokonujemy naszym samochodem. Sklep Tire Expert oferuje nie tylko szeroki wybór opon, ale również profesjonalne doradztwo w zakresie doboru odpowiedniego ogumienia w zależności od potrzeb użytkownika.

Skomplikowana nauka jazdy samochodem

0
skomplikowana nauka jazdy samochodem
fot. pexels.com

Nauka jazdy samochodem może przerażać wiele osób. Nie ma się co dziwić! Kto nigdy nie prowadził auta i nie wie jak ma się zachowywać za kółkiem może być przerażony. Na całe szczęście z pomocą przychodzą szkoły nauki jazdy, w których wszystkiego się dowiemy!

Zobacz też: http://radiobc.pl/skomplikowana-obsluga-samochodu/

Teoria a praktyka

Chcąc rozpocząć naukę jazdy samochodem musimy zapisać się na kurs do szkoły, w której nauczą nas całej teorii. Po nauce teorii przystępujemy do egzaminu teoretycznego, a jego zdanie umożliwia nam rozpoczęcie kursu nauki jazdy samochodem.

Oczywiście musisz również udać się jeszcze do lekarza, który zatwierdzi twoją zdolność do prowadzenia samochodu. To wszystko to uwarunkowania, które musisz spełnić, aby nie stanowić zagrożenie na drodze dla innych jej użytkowników.

Jeśli nie czujesz się pewnie po zaliczeniu teorii i otrzymaniu zgody od lekarza na rozpoczęcie nauki jazdy samochodem, nie martw się. Każdy świeży kursant ma pewne obawy przed wejściem do samochodu, ale będzie z tobą instruktor, który we wszystkim ci pomoże!

Jazda samochodem

Pierwsze jazdy samochodem mogą nie być dla ciebie przyjemne i możesz się stresować, ale pamiętaj, że to skomplikowane tylko na początku, w miarę nauki będziesz już coraz więcej wiedzieć! Pamiętaj, aby zawsze być skupionym i słuchać uwag instruktora, który chce cię nauczyć wszystkiego jak najlepiej.

Oczywiście nie każdy jest urodzonym kierowcą i jeśli potrzebujesz dodatkowych godzin jazdy, nic nie stoi na przeszkodzie, możesz wykupić sobie pakiet dodatkowych jazd doszkalających zanim przystąpisz do egzaminu.

W obsłudze samochodu najważniejsze jest wyczucie danego pojazdu oraz opanowanie skrzyni biegów oraz sprzęgła, gazu i hamulca. Jeśli z tym sobie radzisz, to pozostaje już tylko patrzeć na znaki, uważać na innych kierowców i stosować zasadą ograniczonego zaufania. Z pewnością sobie poradzisz! Nauka jazdy to nic trudnego, zobacz ilu kierowców porusza się po drogach! Oni wszyscy też to przechodzili.

Przeczytaj też: http://www.magazynstyle.pl/meble-znalezc-sie-jadalni/

Car fleet management, czyli podstawowe narzędzie dla przedsiębiorców

0
Car fleet management

Własny biznes to bez wątpienia ogromne wyzwanie i jednocześnie marzenie ludzi ambitnych, którzy są w stanie podjąć ryzyko. Trzeba przyznać, że prowadzenie interesów do najprostszych nie należy, lecz jeśli jesteś osobą, która może pochwalić się dużymi umiejętnościami, rezultaty bez wątpienia będą naprawdę zaskakujące pod względem profitów. Ciężko jest jednoznacznie określić, do jakiego poziomu jesteś w stanie dojść w danym czasie, ponieważ limity nie istnieją, a jeśli wstrzelić się w rynek, nawet w ciągu kilku tygodni możesz stać się najpopularniejszym biznesmenem w branży.

Potrzebujesz jednak wydajnych i innowacyjnych narzędzi, które dostępne są za sprawą technologii. Car fleet management to doskonały przykład systemu, który pozwala na poprawę kwestii logistycznych – niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności. Jak wykorzystać to narzędzie? Sprawdź i poznaj dostępne możliwości już dziś.

Technologia sprzymierzeńcem przedsiębiorcy

Żeby mówić o wydajnym car fleet management, w pierwszej kolejności należy zastanowić się nad indywidualnymi potrzebami. Jeśli dysponujesz jednym pojazdem lub dwoma, zarządzanie flotą nie powinno być skomplikowane i pracochłonne. W przypadku pięciu samochodów robi się już nieco ciężej, ponieważ każdą maszynę należy nadzorować i sprawdzać ile pokonała w danym miesiącu kilometrów. Trzeba przyznać, że nie jest to proste zadanie, biorąc pod uwagę brak jakichkolwiek narzędzi monitorujących.

Car fleet management oferuje dostęp do wielu danych, dzięki którym przeprowadzenie kontroli i weryfikacji stanu będzie o wiele prostsze. Jak działa taki system? Wszystko zależy od oprogramowania i aplikacji, które będą wykorzystywane. W dalszej części materiału poznasz dostępne możliwości.

Wsparcia oprogramowania i minimalizacja obowiązków

Montując czujniki paliwa, spalin, moduł GPS i GSM, a do tego wszystkie niezbędne komponenty monitorujące prędkość i pozostałe istotne parametry, można zebrać dokładne dane na temat eksploatacji poszczególnych maszyn. Car fleet management kojarzy się z wykorzystaniem w pojazdach osobowych, lecz z powodzeniem może być montowany również i użytkowany również w maszynach budowlanych, tirach itp.

Zaawansowane oprogramowanie jest w stanie efektywnie i wydajnie przeanalizować zmiany na podstawie informacji i porównać je z pozostałymi miesiącami. Zadaniem pracowników jest jedynie weryfikacja otrzymanych raportów, czy wszystko zgadza się z planem. W ten sposób o wiele szybciej sprawdzisz rzetelność i możliwości swoich specjalistów oraz zaplanujesz kolejne miesiące realizacji zadań.

Wszystko co musisz wiedzieć o poduszkach powietrznych

0
poduszki powietrzne

Poduszki powietrzne jest to rodzaj wyposażania samochodu, które jest w nim i nie skupia naszej większej ciekawości.  Okazuje się jednak, że tez pozoru często elementy wyposażenia są niezwykle istotne dla naszego bezpieczeństwa. Przy zakupie samochodu, w każdym wypadku zwracajmy uwagę, ile poduszek powietrznych dane auto posiada. Jak sprawdzić obecność poduszek powietrznych w samochodzie używanym? Do czego potrafią posunąć się handlarze samochodów, żeby zataić fakt niesprawnej lub zdemontowanej poduszki powietrznej? 

Jak działa i z czego jest wykonana poduszka powietrzna?

System ten składa się z trzech elementów. Dokładniej z układu aktywującego, generatora gazu i elastycznego pojemnika czyli, właściwej poduszki wykonanej z tkaniny nylonowo-bawełnianej lub poliamidowej impregnowanej kauczukiem neoprenowym.  Dziesięć milisekund to czas od zdarzenia drogowego, w którym mikroprocesorowy system aktywuje i przesyła sygnał do generatora gazu, który następnie zaczyna proces napełniania poduszki.  Zaledwie po czterdziestu milisekundach od wypadku poduszka jest już pełna i gotowa amortyzować rozpędzone ciało kierowcy.

Przeczytaj też: http://www.auto-speed.com.pl/jak-prawidlowo-holowac-auto/

 Co po „wystrzale” poduszki?

Wiemy już jak działa proces wystrzału poduszki, ale co po tym?  Ile kosztuje wymiana tych podzespołów? Okazuje się, że profesjonalna wymiana nie należy do lekkich obciążeń naszego portfela.  Zadanem mechanika jest wymiana  worka z generatorem gazu,  lub regeneracja wszystkich zniszczonych podczas wybuchu elementów deski rozdzielczej. Osoba naprawiająca musi również wymienić pasy bezpieczeństwa wraz z napinaczami.  Należy pamiętać też o wymianie sterownika, a czasem całej wiązki zasilającej airbag. W niektórych warsztatach publicznych koszt wymiany czołowych poduszek może sięgać 20 do 30 tysięcy złotych. W prywatnych warsztatach podobną naprawę mechanik wyceni na kilka tysięcy złotych.

Jak działają oszuści? 

Oszuści wstawiając atrapy o odpowiedniej wartości, oszukują układ, dzięki czemu nawet komputer diagnostyczny nie zweryfikuje jej obecność. Aby właściwie zweryfikować ten problem jedynym rozwiązaniem jest rozebranie deski rozdzielczej i fizyczna weryfikacja systemu. I tu niestety znów pojawia się problem, ponieważ nie jest to zabieg tani.  Właściciel warsztatu wyznał, że klienci decydują się na niego bardzo rzadko, z powodu jego kosztu. W tym wypadku jedyną sensowną weryfikacją jest ocena bezwypadkowości samochodu. Wówczas oceniany jest ogólny stan samochodu, po którym można stwierdzić, czy samochodu uległ wypadkowi i czy ma działające poduszki powietrzne.

Miej się na baczności

Według większości ekspertów poduszki powietrzne nie posiadają dokładnego okresu przydatności,  nawet te najstarsze powinny skutecznie chronić nas w razie kolizji. Podczas gdy decydujemy się na zakup samochodu używanego warto, oprócz oceny jego bezwypadkowości, przeprowadzić komputerową diagnostykę, aby dodatkowo upewnić się czy nie zostaniemy oszukani. 

Źródło: https://przyspieszenie.pl/

Polerowanie maszynowe lakieru – kompendium wiedzy

0
Polerowanie maszynowe lakieru

W przypadku polerowania ręcznego lakieru używa się specjalnych mleczek, które mają za zadanie nadać połysk lakierowi, natomiast nie usuwają rys. Jeśli chce się pozbyć defektów na lakierze konieczne jest polerowanie maszynowe z użyciem odpowiedniej pasty polerskiej. W dzisiejszym poradniku przedstawimy kompendium wiedzy na temat polerowania maszynowego. Czy można wykonać je samodzielnie?

Dobór polerki, czyli urządzenia do polerowania

Decydując się na polerowanie lakieru na wybranym elemencie karoserii mamy do wyboru dwa urządzenia. Maszynowe polerowanie może odbywać się przy użyciu polerki obrotowej lub mimośrodowej. Ta pierwsza wykonuje ruchy koliste, a druga po orbitach. Pierwsza z nich uważana jest za bardziej agresywną, ale jednocześnie taką, którą pracę związaną z polerowaniem lakieru można wykonać szybciej. Polerka orbitalna jest lepszym wyborem dla początkujących, gdyż trudniej nią zniszczyć lakier. Trzeba pamiętać bowiem, że poleruje się jedynie pierwszą warstwę lakieru czyli bezbarwną. Najczęściej powłoka lakiernicza składa się z warstwy, podkładu, koloru i lakieru bezbarwnego. Jedynie ten ostatni podlega obróbce przy użyciu polerki.

Dobór odpowiedniego pada i pasty polerskiej ma znaczenie

Dobór polerkiKiedy już wybierzesz odpowiednie urządzenie musisz dobrać do niego właściwego pada i pastę polerską. Jeśli chodzi o pady, to mają one różną średnicę i ścieralność. Można wybierać te gąbczaste albo wełniane. Jednak te drugie mogą być używane jedynie do polerek obrotowych i trzeba pamiętać, że szybko się ścierają. Pady mogą mieć różną średnicę. Jak wiadomo największe stosuje się do dużych elementów, a najmniejsze tam, gdzie praca musi być bardzo precyzyjna. Zarówno pady, jak i pasty polerskie można podzielić na te przeznaczone do wykończenia, polerowania, a także ścierne, gdzie wyróżniamy lekko ścierne, średnio ścierne i mocno ścierne. Zatem wybór jest naprawdę ogromny i przed przystąpieniem do polerowania trzeba dobrać odpowiedni zestaw polerski.

Czynności jakie musisz wykonać przed polerowaniem lakieru

Przed przystąpieniem do polerowania musisz dokładnie umyć i wysuszyć samochód. Zanieczyszczenia, które nie zostaną usunięte przy pomocy zwykłych środków należy usunąć glinką przeznaczoną do tego celu. Po usunięciu zanieczyszczeń, umyciu i osuszeniu samochodu można przystąpić do bezpośredniego przygotowania do polerowania lakieru, usuwania rys, wżerów czy hologramów. Zatem konieczne jest zabezpieczenie elementów plastikowych przed agresywnym działaniem pada z pastą polerską. Szczególnie wrażliwy jest teksturowany plastik. Najczęściej okleja się lusterka, listwy pod drzwiami, a także klamki, zderzaki oraz wszystkie inne elementy wykonane z tworzywa sztucznego. Następną konieczną czynnością jest pomiar grubości lakieru wykonywany elektrycznym miernikiem. Można spotkać się z takimi, które potrafią określić grubość poszczególnych trzech warstw lakieru, jednak są one bardzo drogie. Najczęściej więc używa się tych tradycyjnych, których pomiar wskazuje na całkowitą grubość trzech warstw. Przyjmuje się, że optymalna grubość lakieru przy której można wykonywać polerowanie to od 100 do 200 mikronów. Jeśli wskaźnik pokaże 80 mikronów znaczy to, że warstwa lakieru bezbarwnego jest cieńsza i lepiej zrezygnować z używania mocno ściernych past i padów, aby nie uszkodzić właściwej powłoki lakierniczej, czyli koloru, gdyż w takim przypadku konieczne jest ponowne lakierowanie. Jeśli wartość wynosi poniżej 80 mikronów znaczy to, że w przeszłości używane były agresywne pasty polerskie. Tutaj trzeba bardzo uważać. Najczęściej w takiej sytuacji wybiera się pastę polerską wypełniającą ubytki. Dzięki temu możliwe jest zachowanie i tak już cienkiej warstwy lakieru.

Polerowanie mechaniczne lakieru – o czym jeszcze należy pamiętać?

Polerowanie mechaniczne lakieru

Musisz pamiętać, że niezależnie od pomiaru, zwykle grubość powłoki lakieru bezbarwnego wynosi 50%, w stosunku do pozostałych warstw. Jednak przy bardzo niskim pomiarze może być i tak, że jest ona cieńsza. Dlatego odpowiednia pasta polerska i pad są tak ważne. Istotne znaczenie ma również praca samej polerki, gdyż do dyspozycji masz regulacje prędkości obrotów. Przed rozpoczęciem pracy musisz ocenić z jakimi ubytkami masz do czynienia. Pomoże Ci  w tym lampa oraz jarzeniówki. Ręczna lampa umożliwi zobaczenie płytszych i mniejszych rys, z kolei jarzeniówka uwydatni te głębsze. Polerowanie należy wykonywać stopniowo rozpoczynając od padów wykańczających i takich też past, potem przechodząc stopniowo na polerujące, obserwują efekty. Kiedy nie są zadowalające można zdecydować się na ścierne i tu znów od tych lekkich do mocno ściernych. Trzeba jednak kontrolować grubość powłoki lakierniczej.

Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że czasem polerowanie mechaniczne nie pozwoli usunąć rys i wżerów. Jeśli sięgają one do warstwy koloru lub jeszcze głębiej do podkładu konieczne jest ponowne lakierowanie danego elementu.

Samochody Renault

0
Samochody Renault

Groupe Renault lub po prostu Renault to francuski międzynarodowy producent samochodów. Jego siedziba znajduje się w miejscowości Boulogne-Billancourt we Francji. Firma produkuje samochody osobowe, pojazdy użytkowe, pojazdy elektryczne i samochody luksusowe. Posiada ona swoje pododdziały na całym świecie: w Chile, Portugalii, Indii, Rosji, Turcji, itp.

Renault w przeszłości

Firma Renault została założona jako niewielkie rodzinne przedsiębiorstwo przez trzech braci: Louisa, Marcela i Fernanda Renault.

1989 – Louis Renault zbudował model Voiturette (z francuskiego “mały samochód”). Została założona wtedy firma Les Frères Renault (Renault Brothers).

1914-1918 – Renault odegrał znaczącą rolę w I wojnie światowej. W I bitwie pod Marną 600 paryskich taksówek przewoziło francuskich żołnierzy. Firma zajęła się od tej pory produkcją sprzętu wojskowego.

1945 – firma został znacjonalizowana. Na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu wypuszczony został prototyp nowego modelu Renault 4CV.

1965 – wypuszczony został model Renault 16. W 1966 roku został on nagrodzony tytułem „Europejskiego Samochodu Roku”.

Lata 1970-te – modele Renault 5 i Renault 12 zostały uznane najlepiej sprzedającymi się francuskimi samochodami na całym świecie, a marka zaczęła przebijała się na rynek północnoamerykański. Firma stała się konstruktorem w Formule 1 i zaprezentowała model Renault RS01, pierwszy samochód wyposażony w turbodoładowany silnik. Od tego momentu firma pełniła rolę konstruktora i dostawce silników w Formule 1. Renault wszedł w spółkę z kapitałem mieszanym z Volvo i Peugeot i zajmował się produkcją silników.
Lata 1980-te – po raz pierwszy Renault wygrało wyścig Formuły 1; w Ameryce Północnej do produkcji wszedł model Renault 9 znany jako Alliance, w 1982 roku stał się „Europejskim Samochodem Roku” i pojawił się także w jednym z filmów z Jamesem Bondem; w 1984 roku na Targach Motoryzacyjnych w Brukseli zadebiutował model Renault Espace; wypuszczony został także model Renault 19.

Lata 1990-te – wypuszczony został model Renault Clio, który został uznany „Europejskim Samochodem Roku”, który później stał się najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w latach 1990-tych; model Renault Ligne został uznany „Samochodem Ciężarowym Roku”; model Renault FR1 został uznany „Autobusem Roku”; na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie zadebiutował prototyp Renault Scénic. W 1992 roku na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowany został Renault Twingo, którego na danych targach sprzedano 2 240 egzemplarzy. W 1994 roku do produkcji wszedł model Renault Laguna – duży samochód rodzinny. Druga generacja tego modelu była pierwszym europejskim samochodem wyposażonym w system bezkluczykowego uruchamiania samochodu; w 1997 roku model Renault Scénic został uznany „Europejskim Samochodem Roku”. Producent wykupił 99% udziałów rumuńskiego przedsiębiorstwa Dacia oraz 36,8% udziałów firmy Nissan.

Lata 2000-ne – firma wykupiła przedsiębiorstwo Sumsung Motors; w 2003 roku model Renault Mégane II został uznany „Europejskim Samochodem Roku”, a w 2006 roku danym tytułem został uhonorowany model Renault Clio III; firma Renault wypiła pakiet akcji firmy AvtoVAZ.

Renault obecnie

Obecnie Renault jest ogromną firmą o przychodzie 57 419 milionów euro i sprzedaje na całym świecie 3.88 milionów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych.

W 2018 roku firma sprzedała:

• 416 054 egzemplarzy modelu Clio
• 279 448 egzemplarzy modelu Megane
• 229 929 egzemplarzy modelu Captur
• 194 149 egzemplarzy modelu Logan

W 2019 roku firma wypuściła w Europie model New Clio i New ZOE, w Rosji – model Arkana, w Indii – model Triber oraz w Chinach – model Renault City K-ZE. Niemniej jednak globalny udział firmy stale ulega spadkowi. Części zamienne do samochodów Renault można kupić w sklepie internetowym Czesciauto24.pl.

IAAI – amerykański gigant w transakcjach aukcyjnych na rynku motoryzacyjnym

0
IAAI - amerykański gigant w transakcjach aukcyjnych na rynku motoryzacyjnym

Samochody z USA wciąż są w Polsce bardzo popularne. Zwłaszcza, że wiele ciekawych modeli, których na próżno można szukać w Europe, znajdziemy właśnie tam. Jedną z platform aukcyjnych zajmujących się obrotem samochodami w USA jest IAAI. Co warto wiedzieć na jej temat?